Pierwsze gry w 3D

pierwsze_gry_w_3d.jpg

Dzisiaj właściwie każda gra jest wykonana w technologii 3D. To znaczy, że postacie i otoczenie składają się z dużej liczby tzw. poligonów, które stwarzają wrażenie trójwymiarowości.

Dawniej zdarzało się, że producenci imitowali technologię 3D bez użycia poligonów, a jedynie dzięki powiększającym się płaszczyznom. Zabawne, że dziś ma miejsce odwrotna sytuacja – nawet gry, w których gracz porusza się w dwóch wymiarach, są wykonane w technologii 3D. Niemniej jednak warto pamiętać, że pierwszym grom 3D było jeszcze bardzo daleko do dzisiejszej graficznej perfekcji.

Starsi gracze pamiętają pierwszego trójwymiarowego Tomb Raidera. Bohaterka wprawdzie poruszała się w trzech wymiarach, ale jej świat – jak i sama postać – przypominały raczej niedoskonałe zabawki niż realnych ludzi, budynki czy drzewa. Starsze komputery niestety nie radziły sobie z przeliczaniem tak dużej liczby graficznych informacji.

Dlatego stosowano później tzw. karty z akceleratorem 3D. Dziś jednak wszystkie wiodące karty graficzne są na tyle wydajnymi układami, że stosowanie podobnych dodatków nie ma sensu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *